مشاهده ذره جديدي مطابق با هيگز/ بزرگترين کشف در تاريخ علم
 
دانلود مطالب درسی و جالب
در این وبلاگ شما می توانید مطالب و جزوات درسی را دانلود کنید.

جستجو براي يافتن بوزون هيگز که به ماده جرم مي دهد و بافت فيزيکي جهان را در کنار هم قرار مي دهد با اعلام اينکه پژوهشگران ذره جديدي با قطعيت 4.9 سيگما و جرم 106/+125.3 يافته اند، به پايان رسيد.

به گزارش خبرگزاري مهر، دانشمندان مرکز تحقيقات هسته اي اروپا ( سرن) در نشست خبري امروز چهارشنبه 14 تير ماه که با حضور فيزيکدانهايي چون پيتر هيگز برگزار شده، اظهار داشتند که ذره اي را مشاهده کرده اند که با انتظارات آنها از ذره بوزون هيگز برابري مي کند.

جان ومرسلي رئيس اجرايي شوراي تسهيلات علم و فناوري طي يک گفتگوي کوتاه با خبرنگاران در لندن اظهار داشت: دانشمندان ذره اي را کشف کرده اند که با بوزون هيگز تطابق دارد. اين اکتشاف براي دنيا حائز اهميت است، اين مسئله مورد تصديق قرار گرفته و امروز روز مهمي براي علم محسوب مي شود.

صدها نفر از دانشمندان امروز در يک نشست خبري در سرن در سوئيس شرکت کردند تا خبر اعلام اين ذره را به رسانه هاي خود مخابره کنند.

جون اينکاندلا سخنگوي اين آزمايشگاه اظهار داشت: اين کشف مي تواند بزرگترين کشف يا مشاهده درميان ساير پديده هاي جديدي باشد که ما طي 30 تا 40 سال گذشته در اين عرصه داشته ايم.

در ماه دسامبر سال گذشته در برخورد دهنده بزرگ هادرون محققان نخستين شواهد را از ذره گريزان هيگز بدست آوردند. 

از آن زمان تاکنون آنها اطلاعات بسيار گسترده اي را از تعداد بيشماري برخورد با انرژي بالا بررسي کرده اند تا احتمال خطا را کاهش دهند.

استاندارد آماري براي اعلام يک نشانه پنج سيگما است که نشانه کشف نهايي اين ذره است که در اين رابطه شانس خطا يک در يک ميليون است. در حال حاضر دانشمندان به 4.9 سيگما قطعيت از وجود اين ذره رسيده اند.

سرجيو برتولوچي رئيس بخش تحقيق و محاسبات سرن اظهار داشت: اطلاعات امروز ما نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

در برخورد دهنده بزرگ هادرون که 27 کيلومتري زير زمين واقع شده دانشمندان دو پرتو از پروتونها ( قلب اتمها) را به يکديگر برخورد مي دهند. وقتي که اين پروتونها بايکديگر برخورد کرد انرژي بالا موجب مي شود که آنها به يک آرايه از ذرات بنيادي تر تبديل شوند. اين امر ممکن است پس از آن به ايجاد ذرات ديگري نيز منتهي شود. دانشمندان با دنبال کردن اين الگوها اميدوار بودند که بتوانند ذره بوزون هيگز را مشاهده کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 12:23
فرشاد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود مطالب درسی و جالب و آدرس best.case.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1